Asya

Besin Grupları ile ilgili Görseller

Bu konu Asya tarafından 1 sene önce açıldı ve Henüz Cevap Yok.
Asya
Asya
ADMINISTRATOR
Üyelik Zamanı: 1 sene önce
Konu Sayısı: 5005
Yanıt Sayısı: 0
19 Mayıs 2021, 9:43

Besin Grupları ile ilgili Görseller

Kayıtsız Üye
besin grupları ile ilgili görseller eklermisiniz


Cevap: Besin Grupları ile ilgili Görseller

Deli Sevdam
Besin Grupları

Besin Grupları ile ilgili Görseller

Sağlıklı beslenmenin temelinde yatan 5 besin grubunu Dilara Koçak anlatıyor.

Besin Grupları ile ilgili Görseller

Süt ve süt ürünleri: Süt, her tür peynir, yoğurt, ayran gibi süt ürünleri, protein, karbonhidrat, yağ, vitamin ve mineral sağlarlar. Süt aynı zamanda temel kalsiyum kaynaklarından biridir.

Et grubu: Tüm etleri, kümes hayvanlarını, balıkları ve ayrıca bazı bitkisel protein içeren gıdaları (mercimek, nohut, kuru fasulye) içerir. Bu grup vücut dokularının oluşumu ve korunmasında önemli olan protein açısından zengindir

Sebze ve meyveler: Sebze ve meyveler, gerekli vitaminlerin, minerallerin ve karbonhid-ratların yanı sıra lif de sağlar. (Özellikle kabukları) Her gün en az üç meyve, iki porsiyon sebze tavsiye ediyorum.

Tahıl grubu: Tahıl ürünleri büyük ölçüde karmaşık karbonhidratlardan oluşur. Ayrıca sağlıklı dozda vitaminler, mineraller ve lif sağlarlar. ‘Zenginleştirilmiş’ unda tahılın öğütülmesi sırasında kaybedilen bazı vitaminler vardır. Bu tür gıdalar her tür ekmeği buğday, mısır, pirinç, yulaf ve pirinç, arpa ve mısır gibi tahılları içerir. Her gün, dört ya da daha fazla porsiyon tahıl ürünü yiyin.

Yağ ve Şeker grubu: Bu grubu hayatınızdan tamamen çıkarmayın, ama kontrollü olun. Şeker ihtiyacınızı taze meyve ile de sağlıyorsunuz, ama yağsız bir diyet uygulamak doğru olmaz. Salatalara bir tatlı kaşığı zeytinyağı, her gün üç-dört ceviz veya 10-15 badem, sebzelerde bir kg için iki çorba kaşığı sıvı yağ, doğru seçimdir.

Su: Su ihtiyacı vücudun kullandığı enerji miktarına bağlı olarak değişir. Yetişkin bireylerin günlük ortalama 1,5-2 litre su alması yeterli olur. Su tüketiminizi artırmak için, gün içinde çay-kahve yerine su arası verebilirsiniz. Çantanızda su bulundurmak da bir çözüm olabilir.

Dilara Koçak, Milliyet Cadde

Konuya Bir Cevap Yazın

  • 14 Kayıtlı Üye
  • 66282 Konu
  • 157 Cevap
  • Son Üye: aile